NPO Radio 5 is populair en stijgt in de kerndoelgroep 55+ van 10,6% in de vorige luisterperiode naar 10,9% in deze luisterperiode. Ook in de doelgroep 25-67 laat de zender een groei zien van 0,1% van 3,4% naar 3,5%. In 10+ stijgt de zender naar 5,7%, een groei van 0,8% vergeleken met vorig jaar.
In de doelgroep 10+ blijft NPO Radio 2 marktleider met een marktaandeel van 11,8%. Ook in de doelgroepen 25-67 en business-to-business staat de zender ruim bovenaan de lijsten met een marktaandeel van 13,9% en 15,4%.
Een mooie plus is ook te zien bij NPO Radio 4. De zender stijgt deze zomer in 10+ naar een marktaandeel van 2,2%, een groei van 0,2% ten opzichte van de vorige meetperiode. Verder zien we een stabiele positie voor NPO Radio 1 in 10+. In vergelijking met een jaar eerder doet NPO 1 groeit de zender 1,0%. Ook in de kerndoelgroep 46-67 groeit de zender flink naar een marktaandeel van 8,9%.
In vergelijking met de vorige luisterperiode daalt NPO 3FM in 10+ licht van 2,2% naar 2,0%, maar de jongerenzender blijft stabiel ten opzichte van de meetperiode van vorig jaar.
De kalender voor de aankomende maanden staat bij NPO Radio bomvol evenementen en dat betekent mooie kansen voor merken om via NPO Radio miljoenen luisteraars te bereiken.
Te beginnen in november met de Evergreen Top 1000, de jaarlijkse toplijst van NPO Radio 5 gekozen door de luisteraars. Dit jaar hoor je de populaire Evergreen Top 1000 van 22 t/m 26 november. Wil jij je merk onder de aandacht brengen rondom deze hitlijst? Check dan hier de Evergreen Top 1000 pakketten.
Ook voor merken die zich willen laten horen rond de koopjesdagen Black Friday (26 november) en Cyber Monday (29 november) hebben we een mooie shopping special.
En er is meer…Traditiegetrouw vindt 3FM Serious Request van 18 t/m 24 december plaats. 3FM komt samen met Nederland in actie om geld op te halen voor het goede doel. Tijdens deze editie is het Wereld Natuur Fonds (WNF) de nieuwe partner en vestigt 3FM Serious Request zich in Amersfoort. Het precieze doel, de exacte locatie en welke dj's in actie komen blijft nog even spannend en wordt binnenkort bekend gemaakt.
Natuurlijk sluiten we het jaar af met het radio-evenement van het jaar: de Top 2000. Dé lijst der lijsten die elk jaar weer zorgt voor miljoenen luisteraars. In 2020 bereikte de Top 2000 maar liefst 8 miljoen Nederlanders via NPO Radio. Speciaal voor de Top 2000 hebben we een prachtig aanbod. Bekijk hier onze speciale Top 2000-pakketten en bereik met jouw merk een miljoenenpubliek.
Genoeg kansen dus om als merk van te profiteren. Wil je meer weten over wat NPO Radio voor jouw merk kan betekenen? Of wil je een campagne in het najaar inzetten rondom de aankomende evenementen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.