NPO Radio 1, 4 en 5 groeien licht
NPO Radio 5 is deze meetperiode de grootste stijger van de NPO-zenders in 10+ en groeit naar een marktaandeel van 6,4%, waar dit vorige luisterperiode nog 6,1% was. Ook in de kerndoelgroep 55+ neemt het aandeel van de zender toe: van 11,7% in mei en juni naar 12% in juli en augustus.
NPO Radio 1 en NPO Radio 4 stijgen deze luisterperiode eveneens iets in marktaandeel in 10+. NPO Radio 1 noteert deze maand een aandeel van 8,5%, een toename van 0,1% ten opzichte van de vorige luisterperiode. Daarnaast stijgt NPO Radio 4 licht, van 2,1% naar 2,3%.
NPO Radio 2 sterk op twee
NPO Radio 2 levert vergeleken met de vorige luisterperiode iets van marktaandeel in, maar blijft stabiel. De zender heeft deze luisterperiode een marktaandeel van 12%. NPO Radio 2 behoudt hiermee een sterke tweede positie in 10+.