Oplettende kijkers hebben afgelopen weekend al een eerste aankondiging van de première op tv kunnen zien. Vanaf vandaag, 1 december, start Ster een promotiecampagne op radio en online video om samen toe te werken naar een moment dat kijkers niet willen missen.
Twee blokken, één groot kerstgevoel
Waar in Amerika de Super Bowl het podium is voor spectaculaire commercials, is in Nederland juist de kerstperiode hét moment waarop merken uitpakken. Creativiteit, emotie en reclame komen samen in deze tijd van het jaar. Met de Ster Kerstreclame Première geeft Ster deze reclameparels een speciaal podium.
Het oorspronkelijke plan was één reclameblok op 6 december op NPO 1 rond 20.20 uur, direct na het NOS Journaal en voor Wie is de Mol. Echter, gezien het grote animo van merken om tijdens de première zichtbaar te zijn, is een tweede blok toegevoegd. Het tweede blok wordt uitgezonden rond 21.25 uur, direct na Wie is de Mol en voor Even tot hier. Voor de gelegenheid opent Loeki de Leeuw beide blokken met een feestelijk, speciaal ontwikkeld filmpje.
Waarom kijkers dit niet willen missen
“Kerstreclames zijn vaak kleine filmproducties die raken, verbinden en herinneringen oproepen,” zegt Frank Volmer, directeur van Ster. “Met de Ster Kerstreclame Première creëren we een gezamenlijk moment dat recht doet aan die creativiteit.” Kijkers beleven het ultieme kerstgevoel met de eerste feestdagencommercials van het jaar en zien als eerste de campagnes waar straks iedereen over praat.
Nederland kent inmiddels een aantal kerstcommercials die een iconische status hebben gekregen. Denk aan de Staatsloterij-spot met hondje Frekkel, de verliefde hamsters van Albert Heijn of HEMA’s Takkie en Siepie die herenigd worden onder de kerstboom. Deze campagnes wisten miljoenen kijkers te ontroeren en te vermaken en werden beloond met de publieksprijs voor beste reclame: de Ster Gouden Loeki. Ze tonen hoe reclame kan bijdragen aan het collectieve kerstgevoel.
Met de Kerstreclame Première benadrukt Ster de culturele en verbindende waarde van reclame en biedt het publiek een bijzonder televisiemoment om - letterlijk - naar uit te kijken.
Persvraag naar aanleiding van bovenstaand bericht? Neem dan contact op.