Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies
Vandaag bestaat Ster 50 jaar. Een mijlpaal. Want met de oprichting in 1965 gaat televisie- en radioreclame in Nederland officieel van start. Een halve eeuw Ster staat voor vele memorabele, baanbrekende, humoristische en spraakmakende commercials. Dankzij uitzending van deze commercials maakt Ster al 50 jaar een onafhankelijke publieke omroep mede mogelijk.

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Ster en NPO lopen gescheiden paden, maar dragen gezamenlijk bij aan dat ene doel; een publieke omroep die onafhankelijke programma’s, los van commerciële belangen, voor alle Nederlanders maakt. Een groot goed. In een explosief medialandschap hebben wij ons van monopolist succesvol ontwikkeld tot innovatieve marktpartij. En door te blijven innoveren willen we ook op de lange termijn een stabiele Ster-bijdrage leveren.”

Voor adverteerders is Ster van grote toegevoegde waarde. Harry Dekker, mediadirecteur van Unilever, onderschrijft dat in Broadcast Magazine van september 2015: “Net als Ster zelf, denken wij dat de ene GRP de andere niet is. Het umfeld van de publieke omroep vertegenwoordigt een specifieke waarde.”

En die waarde vertaalt zich in resultaat. Een kleine greep uit 50 jaar Ster: een bijdrage aan de mediabegroting van in totaal 7 miljard euro, 20 Ster Gouden Loeki’s en 1.400 AdMeasure commercialtests. 

Tijdlijn Ster 50 jaar.