Radio is krachtig en geliefd. Merken zetten er graag op in, vaak in combinatie met televisie. Is het opnemen van radio in de mediamix van toegevoegde waarde? En zo ja, wat is die toegevoegde waarde?
Radio is krachtig en geliefd. Merken zetten er graag op in, vaak in combinatie met televisie. Is het opnemen van radio in de mediamix van toegevoegde waarde? En zo ja, wat is die toegevoegde waarde?
Wat blijkt? Radio zorgt voor een forse toegevoegde waarde in de mediamix, vooral op kennisdoelstellingen. Zo kunnen spontane merkbekendheid en boodschapoverdracht fors meer groeien met radio als aanvullend medium dan zonder.Hoe meer eenheid in een radio- en televisiecampagne, hoe meer effect gegeneerd wordt in overwegen, voorkeur en koopintentie. In een radiocommercial kan bijvoorbeeld gekozen worden voor dezelfde stem, jingle en/of muziek als in de televisiecommercial.
Kortom: de inzet en koppeling van radio en televisie is zeer effectief voor merkbekendheid, imago-aspecten en koopintentie