Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Wat is de kracht van een goede radiocommercial? Wat moet je doen, of juist laten, om ervoor te zorgen dat je radiocommercial aanslaat bij de luisteraar?

Uit het onderzoeksinstrument van Ster – AdMeasure – blijkt dat de gemiddelde waardering van radiocommercials relatief laag is. Des te meer reden dus om kritisch te kijken hoe je je radiocommercial het beste kunt opbouwen. Ster gaat hierop in in het onderzoek 'De creatie van radiocommercials'.

Het is van tevoren belangrijk om te definiëren op welke doelstelling je radiocommercial effect moet sorteren. Is dat op merkbekendheid (kennis), imago (houding) of koopintentie (gedrag)? Per doelstelling zijn er inhoudelijke elementen in een radiocommercial die beter scoren dan andere. Het aantal boodschappen in een radiocommercial speelt bijvoorbeeld een belangrijke rol wanneer het gaat om kennis. Het gebruik van een vrouwenstem scoort bovendien beter op geloofwaardigheid én leidt tot een hogere koop- en bezoekintentie.

Vraag het volledige onderzoek aan bij onze afdeling Research.

Meer weten?

Meer weten?

Noortje Lankhaar

research consultant
+31 35 672 55 02 noortje.lankhaar@ster.nl

Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul je e-mail in.
Vul je telefoonnummer in.
Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul een geldig e-mailadres in.