Wat kost radioreclame?
Via Ster kun je radioreclame inzetten op de radiozenders van de publieke omroep, waaronder: NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Klassiek, NPO Radio 5 en NPO FunX. Daarnaast is het ook mogelijk om op de regionale zenders in te kopen via Ster. Het tarief voor een radiocampagne hangt van een aantal factoren af. Hierbij kun je denken aan het aantal spots, de periode, de doelgroep en het budget. Een radiocampagne bij Ster is mogelijk vanaf € 10.000.
Wat bereik je met zo’n budget? In onderstaand schema zie je drie voorbeelden.
Budget |
GRP's |
Spots |
Gemiddelde contactfrequentie |
Bereik in doelgroep 25-67 jaar |
€10.000 |
56 |
378 |
2,7 |
20,5% (2.001.825 mensen) |
€15.000 |
84 |
566 |
3,5 |
24% (2.343.600 mensen) |
€20.000 |
112 |
748 |
4,2 |
26,4% (2.577.960 mensen) |
Bovenstaande voorbeelden zijn indicaties op basis van een campagne van twee weken (april 2024), met een spotlengte van 20 seconden. Bij deze indicatie is gebruikt gemaakt van referentiedata uit 2023. Wil je het bereik en de kosten voor jouw campagne weten? Neem dan contact op of vul de campagnecalculator in om te ontdekken wat een campagne bij Ster jou kan opleveren.
GRP (Gross Rating Point) staat voor kijkdichtheid en dit bereken je door de contactmomenten (gemiddelde contactfrequentie) met het bereik binnen de doelgroep te vermenigvuldigen.
Heb je vragen over onze inkoopopties of wil je een voorstel op maat?