Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Een campagne op de radiozenders van de publieke omroep is mogelijk vanaf € 10.000. De kosten bij Ster zijn transparant; je weet van tevoren precies waar je aan toe bent. Op deze pagina lees je meer over de kosten van radioreclame en bereken je direct jouw mogelijkheden met de Ster Campagnecalculator. Adverteren rondom het grootste radio-evenement van het jaar? Het is nu mogelijk om jouw campagne in te kopen rondom de Top 2000 en direct te profiteren van een groot bereik op radio. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Kom in contact

Jort Verwer

accountmanager

Jort Verwer

accountmanager

Jort Verwer

accountmanager

Kom in contact

Ster Campagnecalculator

Weten wat je met een campagne bij Ster kunt bereiken? Vul de periode, zender/doelgroep en het budget in en zie direct wat er mogelijk is. Als je wil, kan je het voorstel in je mailbox ontvangen. De radioprognose is op basis van NMO Luisteronderzoek, de televisieprognoses op basis van data uit 2022.

Adverteren rondom radio-evenementen

Radio-evenementen zoals de Top 2000 en Serious Request bieden unieke kansen voor adverteerders. De Top 2000 is het grootste radio-evenement van Nederland en trekt jaarlijks miljoenen luisteraars tijdens de feestdagen. Dit biedt een ideaal moment om met een breed publiek in contact te komen. Dit moment mag je niet missen!

Daarnaast zorgt Serious Request ook voor een groot bereik. Zij zetten zich dit jaar in om zo veel mogelijk geld in te zamelen voor Metakids. Vorig jaar stemden er 1,3 miljoen luisteraars af op de dj's in het Glazen Huis. Met jouw campagne rondom Serious Request ben je dus te horen bij een groot publiek.

Dit jaar is het voor beide evenementen ook mogelijk om te adverteren op televisie via het themakanaal NPO 1 Extra. Meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op!

Wat kost radioreclame?

Via Ster kun je radioreclame inzetten op de radiozenders van de publieke omroep, waaronder: NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Klassiek, NPO Radio 5 en NPO FunX. Daarnaast is het ook mogelijk om op de regionale zenders in te kopen via Ster. Het tarief voor een radiocampagne hangt van een aantal factoren af. Hierbij kun je denken aan het aantal spots, de periode, de doelgroep en het budget. Een radiocampagne bij Ster is mogelijk vanaf € 10.000.

Wat bereik je met zo’n budget? In onderstaand schema zie je drie voorbeelden.

Budget GRP's Spots Gemiddelde contactfrequentie Bereik in doelgroep 25-67 jaar
€10.000 56 378 2,7 20,5% (2.001.825 mensen)
€15.000 84 566 3,5 24% (2.343.600 mensen)
€20.000 112 748 4,2 26,4% (2.577.960 mensen)

Bovenstaande voorbeelden zijn indicaties op basis van een campagne van twee weken (april 2024), met een spotlengte van 20 seconden. Bij deze indicatie is gebruikt gemaakt van referentiedata uit 2023. Wil je het bereik en de kosten voor jouw campagne weten? Neem dan contact op of vul de campagnecalculator in om te ontdekken wat een campagne bij Ster jou kan opleveren.

GRP (Gross Rating Point) staat voor kijkdichtheid en dit bereken je door de contactmomenten (gemiddelde contactfrequentie) met het bereik binnen de doelgroep te vermenigvuldigen.

Heb je vragen over onze inkoopopties of wil je een voorstel op maat?

Neem contact op

Prijs reclamecampagne radio

Bij Ster kun je op twee manieren radioreclame inkopen: op basis van bereik/GRP’s en op basis van vaste kosten per spot.

Inkoop op basis van GRP’s

De meest gebruikelijke manier is om een campagne in te kopen op basis van een afgesproken aantal GRP’s dat je wil realiseren (combinatie van bereik en gemiddelde contactfrequentie). In een bepaalde periode zetten we je commercial dan op meerdere momenten in om dat bereik te genereren.

Vaste kosten per spot

Met de optie vaste kosten per spot kies je zelf je reclameblok en ben je verzekerd van een vaste prijs. De prijs wordt bepaald op basis van de lengte van de spot en de zender waarop je wil adverteren. 

Onze accountmanagers helpen je graag bij het maken van de juiste keuze op basis van jouw doelstelling en budget.

Crossmediale campagne

Nog meer resultaat behalen met jouw radiocampagne? Denk dan eens aan een crossmediale campagne. Hiermee vergroot je de impact van jouw campagne. De prijs van een crossmediale campagne is sterk afhankelijk van de combinatie van mediumtypen die je gaat inzetten, de lengte van de spots en de periode waarin je deze wilt inzetten. Op het moment dat je meerdere mediumtypen gaat inzetten bij Ster ontvang je (als je boven een bepaald budget besteedt) ook extra korting, een multimediale volumekorting op de basisprijs. Onze accountmanagers adviseren je graag over de beste inzet om jouw doelen te behalen of bekijk de brochure voor de mogelijke kortingen.  

Neem contact op

Uitgelichte inkoopopties

Naast onze reguliere inkoopmogelijkheden bieden wij ook uitgelichte inkoopopties voor radioreclame op de publieke omroep. Denk hierbij aan adverteren rondom grote (sport)evenementen. Neem voor meer informatie contact met ons op of bekijk onze pagina met uitgelichte inkoopopties.

Maar niet alleen voor speciale momenten, ook voor specifieke organisaties is er een speciaal aanbod. Zo hebben we voor niet-commerciële organisaties de mogelijkheid om display en online video reclame in te kopen en is Ster bij uitstek goed om een doelgroep met interesse in cultuur te bereiken.

Meer weten over het effect van radioreclame?

Klantcases

Radioreclame bij Ster