Waarom tv-reclame bij Ster inzetten?
- Snel een heel hoog bereik en hoge contactfrequentie
- Grote impact: vergroot naamsbekendheid, websitebezoek en zoekgedrag
- Groot communicatievermogen (beeld én geluid)
- Kwalitatieve programma’s van de publieke omroep dragen bij aan waardering van jouw commercial
Inkoopmogelijkheden
Voor culturele instellingen hebben we op televisie twee speciale inkoopmogelijkheden.
INSTAPPAKKET CULTUUR SPECIFIEK ALGEMEEN NUT
Ben je een culturele instelling, en heb je een niet-commerciële boodschap in jouw commercial? Dan heeft Ster nu een extra aantrekkelijk, toegankelijk én voordelig instappakket om een tv-campagne bij de publieke omroep te starten. Met dit instappakket wordt jouw tv-commercial in culturele reclameblokken geplaatst. Deze blokken openen en sluiten met een Loeki-filmpje dat speciaal is gemaakt voor deze inkoopoptie. Zo'n apart blok heeft voordelen:
- De kijker staat meer open voor jouw reclame
- Een dergelijk blok zet eerder aan tot actie (bijv. aankoop van jouw product of dienst)
- Loeki zorgt voor meer aandacht en waardering voor jouw commercial
Ons instappakket kent een aantrekkelijk en toegankelijk tarief: je krijgt 65% korting op de specifieke spotprijzen. Op deze pagina lees je meer over de inkoopvoorwaarden.
Kortom: je weet precies wanneer je commercial uitgezonden wordt, en hebt een groot bereik onder een geïnteresseerde doelgroep tegen een aantrekkelijk tarief.
inkoopoptie CULTUUR REGULIER
Kies je voor de inkoop van je campagne voor de inkoopoptie Cultuur regulier, dan wordt jouw campagne uitgeplaatst in een zogenaamd cultureel 'umfeld' - niet in vaste blokken, zoals bij het instappakket. Dit biedt een groot bereik bij doelgroepen met veel interesse in cultuur in de breedste zin van het woord. Een interessante inkoopmogelijkheid voor organisaties die bijvoorbeeld een voorstelling, festival, film, (nieuw) boek, cultureel product of (literair) evenement aanbieden!
Naast dat je uiting een relevant en groot, cultureel geïnteresseerd publiek bereikt, profiteer je van de kwalitatieve programmering van de publieke omroep. Dat heeft een meerwaarde voor de effectiviteit van je campagne. Uit onderzoek blijkt namelijk dat hoe hoger met een programma waardeert, hoe eerder men het product of de dienst uit je uiting wil aanschaffen. Hiervoor zit je bij de publieke omroep goed: de programma's waaromheen je campagne met Cultuur regulier kan worden uitgezonden, scoren veelal hoge gemiddelde rapportcijfers. Denk bijvoorbeeld aan Natuur op 2 (8,3), Chinese Dromen (8,3), Podium Witteman (8,1) en 2 voor 12 (8,1).
In onderstaande tabel vind je de index en voorwaarden horende bij dit pakket. De netto basisprijs voor 2025 is € 710 per GRP.
Neem voor meer informatie over deze inkoopopties contact met ons op.
Algemeen Nut
Ben je een culturele instelling, en heb je een niet-commerciële boodschap in jouw commercial? Dan zijn er extra interessante mogelijkheden voor jouw merk: je kan - als je voldoet aan de voorwaarden - gebruik maken van de inkoopoptie 'algemeen nut'. Meer weten over deze inkoopoptie, de mogelijkheden en voorwaarden? Bekijk dan deze pagina of neem contact met ons op.