Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

NPO is tv, radio én online. NPO een groot en breed portfolio aan online kanalen. Allemaal mogelijkheden voor jouw merk om op in te haken, mits je behoort tot de categorie 'boodschap voor algemeen nut'.

Online video bereik

4,4 miljoen Nederlanders per week (6+)

Display bereik

2,6 miljoen Nederlanders per week (6+)

De mogelijkheden van Ster REclame NPO Online 

Een aantal politieke keuzes heeft ertoe geleid dat vanaf 1 januari 2020 de inkoopmogelijkheden rondom de online aanbodkanalen van de NPO enkel nog mogelijk zijn voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Bij Ster hanteren we hiervoor de definitie ‘algemeen nut’. Op deze pagina vind je meer informatie over deze definitie en of jouw organisatie en boodschap in aanmerking komen. 

Een cross-mediale campagne opzetten bij NPO Online biedt heel veel opties. Denk onder andere aan:

  • De sites en apps van de radiozenders met nieuws en livestreams
  • De sites van de omroepen met nieuws en programma-informatie
  • De sites en apps van programma’s als Wie is de Mol?, Heel Holland Bakt, Radar en Kassa
  • Teletekst met gemiddeld 1,5 miljoen gebruikers per maand
  • NOS met dagelijks 1,3 miljoen gebruikers
  • NPO Start

Over NPO Online Reclame

NPO Online Only programma’s

Sommige programma’s zijn web-only en alleen online te bekijken. Denk hierbij aan NPO 3-programma’s als Brandpunt+ en Vakkenvullers. Verder zijn ook de tv-programma’s van de NPO online te bekijken vianpostart.nl en de NPO Start-app. 

contextual targeting bij Ster

Sinds 1 januari 2020 maakt Ster als eerste exploitant in het Nederlandse online landschap helemaal geen gebruik meer van persoonsgegevens voor advertentiedoeleinden. Hiermee wordt de privacywens van de bezoeker gerespecteerd en voldaan aan de verscherpte privacywetgeving, de Algemene verordening gegevensbescherming. 

Om advertenties nog steeds gericht en relevant te kunnen plaatsen, zijn we overgestapt op een unieke manier van contextual targeting. Hierbij worden campagnes ingezet op basis van de inhoud van de omgeving waarin je reclame te zien is.

Om deze privacy-vriendelijke wijze van inzetten relevanter en meer waarheidsgetrouw te maken, kijkt Ster een naar de exacte inhoud van een aflevering of webpagina. Hiervoor creëerden we meer dan 20 verschillende contextkanalen, zoals ‘reizen’ en ‘koken’, waaraan we uitzendingen en webteksten koppelen. Dit doen we onder meer door de ondertiteling van teletekstpagina 888 te analyseren. Zo weten we precies welke onderwerpen er aan bod komen. 

De relevantie wordt zo dus niet meer bepaald aan de hand van persoonsgegevens, waarbij de targeting is gebaseerd op eerder getoonde interesse. In plaats daarvan kijken we of de advertentie past bij de inhoud van de content die op dat moment wordt bekeken. 

Weten hoe dit precies werkt? Bekijk onze animatie! Toch nog een aanvullende vraag? De meest gestelde vragen over adverteren zonder persoonsgegevens staan hier op een rij.  

Online STer en NPO reclame inzetten

Benieuwd naar de online marketing mogelijkheden bij Ster? Bespreek de mogelijkheden met onze ervaren accountmanagers. Ze kennen het online NPO-netwerk als geen ander en kunnen je adviseren over passende websites en apps en weten meer over de verschillende prijzen en tarieven. Kortom: alles voor de beste media-inzet voor jouw campagnedoel. Uiteraard kun je de campagne ook cross-mediaal inzetten door inzet van radio en tv voor een nog groter effect. 

Wil je jouw online reclame inzetten bij de NPO?

Neem vrijblijvend contact op voor alle mogelijkheden!