FarmCamps heeft een succesvol concept ontwikkeld om een duidelijker beeld te schetsen van de gemiddelde Nederlandse boer, zowel bij volwassenen als de kinderen. Luxe tenten op een boerderij, waar ouders met kinderen tot 12 jaar op een leuke, interactieve manier veel leren over het boerenleven en tegelijkertijd kunnen bijkomen van alle drukte.
De inzet van televisie als onderdeel van hun totale campagne is heel succesvol. FarmCamps heeft gekozen voor herhaaldelijke inzet bij Ster in plaats van een éénmalige samenwerking. De reden om rondom de kinderprogrammering van NPO Zapp(elin) te adverteren is drieledig:
Stijging merkbekendheid
Stijging omzet
FarmCamps wilde hun concept op een leuke manier onder de aandacht brengen bij ouders én kinderen, zonder belerend over te komen. Ze hebben hierbij heel bewust gekozen voor een heel vrolijke commercial, die de aandacht trekt en de kijkers weet te boeien. Uit de commercialtest (AdMeasure) is ook gebleken dat de kernboodschap (logeren bij de boer, kinderen mogen helpen op de boerderij, boeken kan op www.FarmCamps.nl) heel duidelijk is overgekomen. Belangrijkste learning hierbij is dat het werkt om de kinderen aan het woord te laten.
We zetten bewust herhaaldelijk in bij Ster. Eerdere afwezigheid op televisie resulteerde direct in minder (website)bezoeken en boekingen. Ook de kwaliteit van de websitebezoekers is verhoogd; het percentage consumenten dat een reservering maakt na het bezoeken van de website is gestegen.