De Luizenmoeder
Om de ouders van deze kinderen op de meest kosten-efficiënte manier te bereiken heeft mediabureau UM gekeken naar de beste fit met het product. De sterke link met het populaire programma ‘De Luizenmoeder’, wat gaat over alle basisschoolperikelen, was daarbij snel gelegd. Gezien de juiste fit met het programma en het beschikbare budget is alles op online video ingezet.
Zeer hoge klikratio
Prioderm profiteerde niet alleen van de hoge kijkcijfers van ‘de Luizenmoeder’, maar vooral van de natuurlijke fit met het programma. Hun reclamevideo heeft een completion rate (% uitgekeken) behaald die vergelijkbaar is met andere Prioderm-campagnes. Belangrijker was dat de kijkers een volgende stap zouden zetten en naar de website zouden gaan. Kijkend naar de doorklikratio kunnen we zeggen dat de campagne zijn doelstelling zeker heeft gehaald: deze is namelijk maar liefst 3 keer hoger dan normaal!
Hieruit kunnen we opmaken dat de fit van de commercial inderdaad zeer hoog was met de content van ‘De Luizenmoeder’. Het kiezen van specifieke content binnen een bepaalde context leidt tot het bereiken van de meest geïnteresseerde doelgroep. De video viel op en mensen klikten vaker door naar de website voor meer informatie.