Als maatschappelijke organisatie via Ster een miljoenenpubliek bereiken? Lees hier wat de mogelijkheden en voordelen zijn voor niet-commerciële organisaties.
Als maatschappelijke organisatie via Ster een miljoenenpubliek bereiken? Lees hier wat de mogelijkheden en voordelen zijn voor niet-commerciële organisaties.
Ook voor niet-commerciële organisaties ligt met een campagne bij Ster een miljoenenpubliek binnen handbereik. De kwalitatieve programma's van de publieke omroep worden veel bekeken en beluisterd! Ze trekken een breed én smal publiek, en je bereikt er relatief veel 'lichte' kijkers: de mensen die weinig tv kijken.
De niet-commerciële partijen waar we het hier over hebben, zijn instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er ruimte op de kanalen van de NPO.
Welk medium en welke inkoopopties je kan inzetten in jouw campagne, hangt af van de aard van jouw boodschap.
Niet commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap vallen onder de noemer algemeen nut. De campagne heeft dan geen betrekking op het kopen van een bepaald product of het gebruik maken van een bepaalde dienst die in de handel verkrijgbaar is.
Zo kan een museum een reclamespot maken rondom een nieuwe tentoonstelling, alleen mag er niet opgeroepen worden tot het kopen van tickets of het bezoeken van het museum. Voor instellingen met een godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek en/of liefdadig karakter is het toegestaan om op te roepen tot doneren - dit heeft geen betrekking op de verkoop van een product of dienst.
Voldoen jij en je campagne hieraan? Dan kun je tegen een aantrekkelijk tarief campagnes inzetten bij de publieke omroep. Niet alleen op radio en televisie, maar óók online.
Natuurlijk kun je ook gebruik maken van de andere inkoopopties van Ster. Je accountmanager kan je hier alles over vertellen, ook of jij in aanmerking komt voor algemeen nut.
Wil jij als museum wél graag oproepen tot het kopen van tickets voor een bepaalde tentoonstelling? Of als universiteit nieuwe studenten werven? Dan heb je een commerciële boodschap. Online kun je dan gebruik maken van display-advertenties. Daarnaast kun je natuurlijk ook op radio en televisie terecht. Voor radiocampagnes is het nog wél mogelijk om de inkoopoptie algemeen nut in te kopen, voor televisiecampagnes niet.
De Hartstichting is één van de merken die een campagne van algemeen nut heeft ingezet bij Ster. Om awareness te creëren en de betrokkenheid onder een grote groep Nederlanders te verhogen startte de Hartstichting een online-videocampagne.
Gelukkig konden we met de online-videocampagne bij Ster een groot bereik halen binnen de doelgroep en was dat tevens kostentechnisch interessant.
De resultaten mogen er wezen: de campagne heeft de Hartstichting alles behalve windeieren gelegd. Weten hoe succesvol de campagne was? Lees dan de hele klantcase.
Lees de klantcaseCharitatieve organisaties kunnen gebruik maken van de inkoopopties van Ster. Indien zij geen commerciële boodschap in hun campagne hebben, vallen zij onder de noemer algemeen nut en kan van de bijbehorende inkoopoptie gebruik worden gemaakt.
Naast de bestaande inkoopopties of - indien je aan de voorwaarden voldoet - de inkoopoptie algemeen nut, is er voor culturele organisaties met een commerciële boodschap nóg een interessante inkoopoptie: Ster & Cultuur. Met het inkopen van dit pakket - op radio of televisie - wordt jouw campagne uitgeplaatst rondom cultuurwaardige programma's en/of programma's die door een in - in de breedste zin van het woord - cultuur geïnteresseerde doelgroep worden bekeken. Op deze pagina lees je er meer over.