Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Hoe start je als organisatie met landelijke reclame? Wat komt er allemaal kijken bij een campagne? En is het de investering waard? Overweeg jij om met jouw organisatie een groter publiek te bereiken? Dan zal je deze vragen herkennen. De Ster Reclamestarter helpt je op weg.

Meer weten?

Remco Verweij

accountmanager

Remco Verweij

accountmanager

Remco Verweij

accountmanager

Meer weten?

Bij Ster geloven we dat reclame toegankelijk moet zijn voor iedereen. Daarom biedt Ster veel hulpmiddelen aan voor ondernemers die nieuw zijn in de wereld van landelijke reclame. Om in al deze hulpmiddelen overzicht te creëren, is de 'Ster Reclamestarter' ontwikkeld. Dit is een online omgeving waar organisaties, die landelijke reclame overwegen, terecht kunnen voor handige hulpmiddelen en voorbeelden. Wat zijn de belangrijkste elementen van de Ster Reclamestarter die jou op weg helpen? We lichten er drie uit.

 1. Stappenplan:
in vijf stappen naar een effectieve campagne

In het nieuwe ‘Starten met Reclame’-stappenplan lees je in vijf simpele stappen hoe je een effectieve reclamecampagne maakt. Zo vind je hierin bijvoorbeeld informatie over het maken van een reclameplan en -materiaal, het regelen van een mediaplan, de start van jouw campagne, en natuurlijk het evalueren van je campagne. Kortom, alles wat je nodig hebt om stapsgewijs wegwijs te worden in de wereld van reclame. Het stappenplan is kosteloos aan te vragen op onze website.

2. Ster Campagnecalculator:
weet binnen no-time wat een campagne oplevert

Benieuwd naar wat een campagne bij de publieke omroep oplevert? Wat je kan realiseren met jouw budget? En hoeveel mensen je daarmee bereikt? Voor ondernemers die zich dit afvragen biedt Ster de Ster Campagnecalculator aan. Met deze tool kan je precies zien wat een campagne oplevert en hierdoor wordt je campagne direct meetbaar. In de calculator vul je de gewenste periode en zender, de doelgroep die je wil bereiken en je beschikbare budget in. Hieruit volgt een prognose waarin inzichtelijk wordt gemaakt hoeveel mensen je bereikt met je reclamecampagne, handig toch?

3. Succesverhalen van Reclamestarters

Ben je op zoek naar inspiratie? Op de Ster Reclamestarter zijn meerdere verhalen te lezen over 'reclamestarters’ die via een campagne bij Ster succes hebben behaald. In deze klantcases is goed te zien hoe ondernemers rendement hebben behaald door te adverteren bij de publieke omroep. Van substantiële toenames in websiteverkeer tot mooie stijgingen in naamsbekendheid, het is allemaal te lezen in de verhalen van onze klanten. Zoals Cegeka, dat 258% meer websiteverkeer had na de inzet van een radiospot. Of Loo van Eck, waar de zomertrainingen die zij gaven binnen een mum van tijd volzaten.

Start met de Ster ReclamestarteR

Naast het Starten met Reclame-stappenplan, de Ster Campagnecalculator en de succesverhalen van je voorgangers, is nog veel meer informatie te vinden over alles wat bij reclame komt kijken. Ga naar ster.nl/reclamestarter en ontdek het zelf.  

Heb je gelijk al vragen of heb je hulp nodig? Neem dan direct contact op.

Direct contact

Direct contact

Mark Kock

accountmanager
+31 35 672 55 37 mark.kock@ster.nl

Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul je e-mail in.
Vul je telefoonnummer in.
Vul je voornaam in.
Vul je achternaam in.
Vul een geldig e-mailadres in.

''Kunnen jullie ook groeien''

De Ster Reclamestarter is gelanceerd met een nieuwe televisiecommercial, die sinds een paar weken op tv te zien is. Hierin wordt Mart van Tuincentra TuinMart verrast door het succes van zijn eigen campagne. Enthousiast als hij is, draagt hij zijn bevlogenheid in de nieuwe campagne over op zijn vrienden en wijst hen op de Ster Reclamestarter: ‘Kunnen jullie ook groeien.’ 

TuinMart is een fictief bedrijf, maar staat symbool voor de honderden nieuwe organisaties die jaarlijks de weg naar Ster weten te vinden – met succes. 

Lees hierover meer in dit persbericht.