NPO Radio 2 is voor de 30ste luisterperiode op rij marktleider op 10+. Dat blijkt uit de luistercijfers van april en mei die vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek zijn gepubliceerd. NPO Radio 1 en 5 stijgen ten opzichte van vorig jaar.
NPO Radio 2 is voor de 30ste luisterperiode op rij marktleider op 10+. Dat blijkt uit de luistercijfers van april en mei die vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek zijn gepubliceerd. NPO Radio 1 en 5 stijgen ten opzichte van vorig jaar.
NPO Radio 2 is deze luisterperiode opnieuw de grootste zender in 10+. Met een marktaandeel van 12,4% in april en mei– een lichte daling ten opzichte van maart en april – mag de zender zich al 30 luisterperioden op rij marktleider noemen in 10+. In de doelgroep 25-67 staat de zender zelfs voor de 33ste keer – sinds 2018 – onafgebroken aan top met deze periode een marktaandeel van 14,4%.
De zender is daarnaast marktleider in nog twaalf andere doelgroepen, waaronder business-to-business, 46-67 jaar, mannen van 25-67 jaar, MKB, ZZP’ers, zwaar zakelijke beslissers, boodschappers 25-67, eigenhuisbezitters en meer. Met NPO Radio 2 liggen er dus mooie kansen in veel doelgroepen.
NPO Radio 1 en 5 scoren deze luisterperiode beide hoger dan in april en mei vorig jaar. NPO Radio 1 behaalt deze keer een marktaandeel van 8,2% op 10+, waar dit in 2020 nog 7,5% was. Ook de komende oranjemaanden beloven veel goeds voor de nieuws- en sportzender.
NPO Radio 5 stijgt ten opzichte van vorig jaar met 0,9% in 10+ en ziet deze luisterperiode een marktaandeel van 5,8%. Hoewel dit een kleine daling is van 0,1% in vergelijking met de vorige luisterperiode, is dit een mooie groei vergeleken met het marktaandeel van 4,9% in april en mei in 2020.
NPO 3FM toont zich stabiel in 10+ en in de kerndoelgroep 25-45. NPO Radio 4 laat eveneens geen grote verschillen zien en blijft in 10+ in de 2% en in de kerndoelgroep 55+ in de 4% scoren.
De aankomende maanden zijn er opnieuw mooie kansen voor merken om via NPO Radio het grote publiek te bereiken.
Zoals met de Tour de France (26 juni) en de Olympische Spelen (23 juli), die te volgen zijn via NPO Radio 1. Dé nieuws- en sportzender is goed voor maar liefst 2 miljoen luisteraars (10+) per week en doet als enige Nederlandse radiozender live verslag van de complete Tour. Voor beide publiekstrekkers zijn speciale pakketten beschikbaar.
En dat is niet alles: NPO 3FM mikt op een kleine festivalzomer. De zender is van 20 tot en met 22 augustus live aanwezig bij Lowlands. Voor FunX is er daarnaast een mooi zomeraanbod: in juli en augustus halveert Ster het secondetarief van €4,- naar €2,- per seconde. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.
Direct contact opnemenMooie programma's dus op radio deze zomer en daarvoor heeft Ster in juli en augustus extra aantrekkelijke radiotarieven met een lage maandindex van 65 (juli) en 60 (augustus), oftewel 35% of 40% goedkoper dan het reguliere tarief. Deze periode is dus bij uitstek geschikt voor een campagne op radio. Zo bereik je tegen een heel scherp tarief deze zomer een miljoenenpubliek.
Is je interesse gewekt en wil je meer weten over jouw kansen op NPO Radio? Of wil je sparren met een accountmanager? Neem dan gerust contact met ons op.