NPO Radio 5 stijgt tot recordhoogte
NPO Radio 5 groeit deze luisterperiode tot een nieuw record in de kerndoelgroep 55+. Waar de zender in juli en augustus een luistertijdaandeel behaalde van 10,9%, ziet het hier nu een aandeel van maar liefst 11,7%. Nooit eerder behaalde NPO Radio 5 zo’n hoog aandeel in 55+. Dit blijkt ook uit de luistertijdaandelen van de zender in dezelfde meetperiode in deze doelgroep over de afgelopen 5 jaar:
Ook in 10+ stijgt NPO Radio 5: van een marktaandeel van 5,8% in augustus en september naar een aandeel van 6,0% in de afgelopen meetperiode.
NPO Radio 2 groeit
NPO Radio 5 is niet de enige NPO-zender die een stijging laat zien in 10+. NPO Radio 2 groeit naar een marktaandeel van 11,9%. Hiermee is de zender met 0,1% net geen marktleider in 10+.
NPO Radio 2 beheert wel het marktleiderschap in de doelgroep 25-67 met 13,7%. Ook in onder meer de doelgroepen business-to-business en 30-59 jaar is de zender de grootste.
Naast NPO Radio 2 en 5 ziet ook NPO Radio 4 een stijging in 10+. De zender noteert afgelopen luisterperiode een marktaandeel van 2,4%, een groei van 0,2% in vergelijking met de vorige meetperiode. NPO Radio 3FM blijft stabiel in 10+, maar groeit wel met 0,2% in de kerndoelgroep 25-45.