WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN ONLINE RECLAME BIJ STER?
Online adverteren bij de publieke omroep kan op NPO Start en op de websites en apps van programma’s, zenders en omroepen. Deze worden door veel kijkers en luisteraars bezocht en gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan NOS.nl, waar maandelijks 3,9 miljoen bezoekers naartoe surfen, of de NOS Teletekst-app, die maandelijks 1,7 miljoen bezoekers trekt. Je bereikt dus een miljoenenpubliek.
Maar het grote bereik is niet het enige voordeel: wanneer je gebruikmaakt van de online kanalen van de publieke omroep, adverteer je automatisch zonder advertentiecookies. Bezoekers van het NPO-netwerk zijn op die manier gegarandeerd van hun privacy en als merk draag je bij aan een meer privacybewuste vorm van adverteren. Daarnaast kan een campagne zonder cookies effectiever zijn: je advertentie kan gericht worden uitgeplaatst naast relevante content door middel van een speciale manier van contextual targeting. Meer daarover is hier te vinden.
WAT KOST ONLINE ADVERTEREN?
In de regel geldt: een online campagne is mogelijk vanaf 2.000 euro. De kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals het type advertentie en de lengte van de campagne. Meer over de kosten van online adverteren bij Ster lees je hier. Wil je persoonlijk prijsadvies? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
WELKE SOORTEN ONLINE ADVERTENTIES ZIJN MOGELIJK?
Rondom de websites en apps van de publieke omroep kan je zichtbaar zijn met banners en video-advertenties.
- Banners zijn stilstaande of bewegende afbeeldingen. Er zijn verschillende soorten banners, die vooral verschillen in positie, vorm en grootte. Denk bijvoorbeeld aan skyscrapers die smal en hoog zijn en billboards die juist over de breedte van de pagina worden geplaatst. Deze banners worden op strategische plekken getoond om maximale zichtbaarheid te garanderen, zonder dat dit tot irritatie van de bezoeker leidt. Zo is bij Ster op elke pagina maximaal één banner zichtbaar, wat betekent dat een campagne exclusieve zichtbaarheid krijgt. Deze aanpak leidt tot een hogere acceptatie van online reclame en meer impact voor je campagne.
- Online video’s worden bij videocontent getoond, bijvoorbeeld voorafgaand aan een programma op NPO Start. Bij Ster kan je enkel pre-rolls, een videocommercial vóór een video of programma, inkopen om de ervaring van de kijker optimaal te houden. Na het kijken van de pre-rolls wordt het programma dus niet meer door reclame onderbroken. Een pre-roll duurt maximaal 36 seconden en is non-skippable, wat wil zeggen dat ze niet doorgeklikt kunnen worden. Ook zijn er maximaal twee pre-rolls per video te zien. Dit alles draagt bij aan de impact van je campagne.
WANNEER BEN JE EEN PARTIJ VAN ALGEMEEN NUT?
Banners of online video’s inzetten bij de publieke omroep is mogelijk voor partijen van algemeen nut. Dit zijn niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Hierbij gaat het om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Wil je weten of jouw merk en commercial onder deze definitie vallen? Check het bij een van onze accountmanagers.
Ben je benieuwd naar voorbeelden of ervaringen van andere maatschappelijke organisaties? Bekijk dan de klantcases van merken die je voor gingen: