Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Er komt weer een ouderwetse sportzomer aan. Kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk. Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster.

Meer weten?

Naomi Meijer

accountmanager

Naomi Meijer

accountmanager

Naomi Meijer

accountmanager

Meer weten?

Alle ogen zijn deze zomer gericht op het Europees Kampioenschap voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen. Kortom: er staat ons een echte sportzomer te wachten met veel kansen op succes voor Nederland. Natuurlijk weer te zien én te horen op de kanalen van de NPO. Kansen voor Oranje bieden ook kansen voor jouw merk – en dat zetten we graag voor je op een rij. Hoe kun jij scoren deze zomer?

Iedereen kijkt

De toernooien trekken stuk voor stuk een miljoenenpubliek en dat betekent dat jouw campagnes op een enorm bereik kunnen rekenen. Wist je dat 83% van de Nederlanders van plan is om één of meerdere sportevenementen op de voet te gaan volgen? Tijdens de sportzomer van 2021 keken er overigens 14,8 miljoen mensen – dat is bijna 92% van de Nederlandse bevolking van 6 jaar en ouder.

 

Sportzomer optimaal volgen

De toernooien worden dichtbij huis gespeeld en er is dus geen tijdsverschil. Dat betekent dat alles voor Nederlanders optimaal te volgen is en dát is natuurlijk goed nieuws voor jouw campagnes. Overigens kijkt ook iedereen op ‘minder handige’ tijdstippen: tijdens de Olympische Spelen in Rio in 2016, op een zaterdagnacht, zagen maar liefst 800.000 mensen de finale 100 meter sprint met Dafne Schippers. De finale van de hockeydames in 2021, op een vrijdagochtend, werd zelfs door 1,4 miljoen mensen bekeken!

Daarom wil jij adverteren rondom sport

Dat een miljoenenpubliek binnen handbereik ligt, dat wist je al. Maar wist je dat adverteren rondom sport ook je naamsbekendheid kan vergroten, je imago een boost kan geven of de koopintentie kan verhogen? Als je meer wil weten over hoe je optimaal gebruik kunt maken van de kansen die sportevenementen bieden voor jouw campagne, download dan ons whitepaper 'presteren met sport'. Zo krijg je ook direct handvaten hoe je met je creatie het meeste uit je campagne kunt halen.

Een Oranje-campagne

Als je overweegt een speciale Oranje-campagne te maken, doe je er goed aan onze whitepaper 'reclamecreatie: de kracht van aanpassen' eens te lezen. Zo ontdek je alle ingrediënten om een impactvolle, thematische commercial te maken. En dit is mogelijk voor elk merk, groot of klein. Kom je nou – al dan niet uit onderzoek – tot de conclusie dat je beter geen Oranje-campagne kan maken? Zet dan je ‘gewone’ reclamespot in rond het moment dat je voor ogen had. Campagne voeren loont altijd. Doe jij dat wel, en je concurrentie niet? Dan sta jij al met 1-0 voor!

Scoor met Ster deze zomer

Laat de sportzomer maar beginnen, laat het Oranje succes maar komen en mogen we in augustus een mooie balans kunnen opmaken met bekers en medailles. Zien en/of horen we jouw campagne ook deze zomer? Scoren met Oranje, dat doe je bij Ster. Bekijk de inkoopopties op onze website en neem vooral contact op om de mogelijkheden te bespreken! Wij denken dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. We zetten onze kennis graag voor je in en gaan samen op zoek naar de mooiste kansen.

Rest ons niks anders dan vast in de sfeer te komen...

In de agenda

Noteer onderstaande vast in de agenda!

  • EK Voetbal: 14 juni - 14 juli
  • Tour de France: 29 juni - 21 juli
  • Olympische Spelen: 26 juli - 11 augustus

Inkoop:

  • Start inkoop juni: 23 april 2024
  • Start inkoop juli: 24 mei 2024
  • Start inkoop augustus: 24 juni 2024
Inkoopinformatie

Ook interessant

Presteren rondom sport

De kracht van aanpassen

Aanbod, indexen, tarieven en specificaties