Ster AdMeasure, de commercialtest van Ster, viert zijn vijftienjarig jubileum. De uitgebreide onderzoekstool testte al meer dan 2000 radio- en televisiecommercials, met waardevolle inzichten tot gevolg.
Ster AdMeasure, de commercialtest van Ster, viert zijn vijftienjarig jubileum. De uitgebreide onderzoekstool testte al meer dan 2000 radio- en televisiecommercials, met waardevolle inzichten tot gevolg.
Via Ster AdMeasure test Ster samen met DVJ Insights de kwaliteit van je commercial. Je spot wordt in een natuurlijke omgeving voorgelegd aan een online panel van 100 mensen in je doelgroep, waardoor je niet alleen weet hoe je spot wordt ontvangen in vergelijking met de markt en of je boodschap goed overkomt, maar ook hoe sterk je reclame-uiting in staat is om de aandacht vast te houden.
De afgelopen vijftien jaar heeft Ster AdMeasure merken onder meer geholpen met het verbeteren van merkherkenning, het versterken van gedragsactivatie en het stimuleren van merkimago.
Iconische tv- en radiocommercials zijn de afgelopen jaren de Ster AdMeasure-revue gepasseerd. Denk bijvoorbeeld aan de welbekende Ster Gouden Loeki-winnaar ‘Pietertje’ van Calvé. De tv-spot is met een score van een 8,2 nog steeds de hoogst beoordeelde tv-commercial in Ster AdMeasure. Ook onder meer Coca Cola, Milieudefensie en Bruna gingen je voor.
Al met al zorgen de meer dan 2000 commercials voor een database waaruit waardevolle lessen kunnen worden getrokken over de creatie van tv- en radiocommercials, zoals over het vasthouden van aandacht en het stimuleren van reclameherkenning.
Tijdens het aankomende Marketing Insights Events (MIE) op 20 en 21 september in de Jaarbeurs in Utrecht vertelt Noortje Lankhaar, research consultant bij Ster, meer over de learnings uit 15 jaar Ster AdMeasure. Wil je hier meer over weten? Kijk dan voor informatie of tickets op de website van MIE’22.
Heb je interesse in een Ster AdMeasure of een van de andere commercialtests van Ster? Neem dan contact op met het researchteam.