Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

Online reclame inzetten bij de publieke omroep? Als niet-commerciële partij met een niet-commerciële boodschap kun je adverteren op NPO Start en de websites en apps van zenders, omroepen en programma’s. In een paar snelle stappen zetten we samen jouw online campagne in en profiteer je van een groot bereik op een veilig en betrouwbaar netwerk. Denk hierbij aan pre-rolls voor programma’s als ‘Heel Holland Bakt’ en banners op NOS.nl. Hoe werkt het precies?

Meer weten?

Jort Verwer

accountmanager

Jort Verwer

accountmanager

Jort Verwer

accountmanager

Meer weten?

Mogelijkheden online reclame bij de publieke omroep

De inkoopmogelijkheden rondom de online aanbodkanalen van de NPO zijn enkel mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Bij Ster hanteren we hiervoor de definitie ‘algemeen nut’.

Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er niet alleen ruimte online, maar natuurlijk ook op radio en televisie

DISPLAY-ADVERTenties (banners)

Banners worden op sites en in apps vertoond. Doordat we maar één banner op een pagina tonen, krijgt jouw campagne exclusieve zichtbaarheid. Deze aanpak leidt tot een hogere acceptatie van online reclame, een hoge viewability van de banners en meer impact voor je campagne. Voor nog meer impact van je online campagne biedt Ster ook de optie om interactieve banners in te zetten. Bij interactieve banners is het mogelijk om bewegend beeld in te zetten.

Video-advertenties

Voor video bieden we non-skippable pre-rolls aan van verschillende lengtes met een maximale lengte van 36 seconden. Ster hanteert een maximum van twee pre-rolls voor online video’s. Dit omdat we de kijker een optimale kijkervaring willen bieden en maximale impact van de online video’s willen garanderen.

VOORDELEN ONLine adverteren bij ster

Online marketing is constant in beweging. Je wil daarom zichtbaar zijn op kanalen die vertrouwd zijn bij je doelgroep, een groot bereik genereren en veilig zijn. We zetten de voordelen van online adverteren bij de NPO op een rij:

  • Een campagne is mogelijk vanaf €2.000
  • Snel inzetbaar
  • Lage productiekosten
  • Veilig online netwerk: inzicht waar jouw reclame wordt geplaatst
  • Veel respect voor privacy van de gebruiker, cookieloos inzetten van online reclame

Gerichte inzet zonder cookies

Bij Ster maken we in de online advertenties geen gebruik van cookies en kun je niet targeten op persoonsniveau, maar er zijn wel andere manieren om je campagne gericht in te zetten. Bijvoorbeeld door te kiezen voor specifieke programma’s, websites, apps, context (onderwerp in bijvoorbeeld een programma of artikel), de tijd dat de advertentie wordt gezien en devices die daarvoor worden gebruikt. Op deze manier zet je jouw online campagne in op de plekken daar waar je doelgroep zich bevindt.

Meer resultaat uit jouw online campagne

Maximaal resultaat behalen met je ingezette budget, doelgroepen en kanalen? Laat pre-rolls testen door Ster met AdMeasure. Het resultaat van dit onderzoek kun je gebruiken om je online videocampagne nog effectiever te maken. Zo ben je zeker van de beste aanpak en de beste creatie voor jouw brandingcampagne.

Met online campagnes kun je met een beperkt budget al veel bereiken. Toch kan het voor je doelstellingen interessant zijn om een cross-mediale campagne op te zetten en ook te kiezen voor radio en tv. Met name voor doelstellingen gericht op naamsbekendheid, branding en het vergroten van je koopintentie is het interessant om te kijken naar een uitbreiding van je campagne over meerdere media.

Direct een campagne aanvragen? Ga dan naar onze Ster Klantportal of neem contact op met een van onze accountmanagers.

Tarieven online reclame

Een online campagne is mogelijk vanaf €2.000. Ster heeft verschillende inkoopmogelijkheden voor online reclamecampagnes. Neem contact op voor alle mogelijkheden.

Targeting channels

Contexten waar op ingekocht kan worden:

  1. Natuur en outdoor
  2. Criminaliteit en rechtspraak
  3. Vakantie en reizen
  4. Gezondheid en zorg
  5. Sport en fitness
  6. Kunst en cultuur
  7. Religie en geloof
  8. Politiek en beleid
  9. Huis en inrichting
  10. Koken en eten
  11. Techniek en wetenschap
  12. Economie en beleggen
  13. Muziek en festivals
  14. Opleiding en educatie
  15. Film en entertainment
  16. Royalty en celebrity
  17. Vervoer en infrastructuur
  18. Liefde en dating
  19. Duurzaamheid en lifestyle
  20. Spel en quiz
  21. Beauty en fashion
  22. Gezin en opvoeding
  23. Nieuws en actualiteiten

Lees meer over bereik, doelgroepen en onderzoek naar reclame

Bereik en doelgroepen Publieke Omroep

De beleving van online reclame

Wat kost een online campagne bij de publieke omroep?