Wat kost adverteren op tv?
Via Ster kun je tv-reclame inzetten op televisiezenders van de publieke omroep, waaronder: NPO 1, NPO 2 en NPO 3. Daarnaast is het ook mogelijk om op de regionale zenders in te kopen via Ster. Een gemiddeld instapbedrag voor een tv-campagne bij Ster is € 40.000. Het budget kan afwijken, afhankelijk van je doelstelling, doelgroep, spotlengte, tv-pakketkeuze en inkoopmaand. Op basis van jouw doelstelling en budget kunnen wij de kosten vooraf voor je berekenen en helpen we je aan een passend media-advies. Zo weet je precies waar je aan toe bent en komen er geen verrassingen achteraf.
Wat bereik je dan met zo’n budget? In onderstaand schema zie je drie voorbeelden.
Budget | GRP's | Spots | Gemiddelde contactfrequentie | Bereik in doelgroep 25-67 jaar |
€40.000 | 62,0 | 82 | 2,2 | 28,4% (2.773.260 mensen) |
€50.000 | 77,5 | 102 | 2,4 | 31,7% (3.095.505 mensen) |
€75.000 | 116,3 | 153 | 3,1 | 37,7% (3.681.405 mensen) |
Bovenstaande voorbeelden zijn indicaties op basis van een campagne van twee weken (september 2024), met een spotlengte van 30 seconden. Bij deze indicatie is gebruik gemaakt van referentiedata uit 2023. Wil je het bereik en de kosten voor jouw campagne weten? Neem dan contact op of vul de campagnecalculator in om te ontdekken wat een campagne bij Ster jou kan opleveren.
GRP (Gross Rating Point) staat voor kijkdichtheid en dit bereken je door de contactmomenten (gemiddelde contactfrequentie) met het bereik binnen de doelgroep te vermenigvuldigen.
Heb je vragen over onze inkoopopties of wil je een voorstel op maat?