Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 16-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vijfde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. In 2014 bereikte FunX nog wekelijks 14% van de stadsjongeren, dat is in 2019 gegroeid...
Wanneer doe je er goed aan om een radiocommercial in te zetten? En hoe maak je er vervolgens een die helpt jouw merkdoelstellingen te realiseren? Op deze twee vragen geven wij antwoord in onze nieuwste whitepaper Groeien met radioreclame
Iedereen die een commercial maakt, komt voor deze vraag te staan: maak ik een korte commercial? Of zet ik meer seconden – én meer budget - in?
Retailers leggen steeds meer het accent op de Kerst. Na Sinterklaas starten direct de campagnes van de grote supermarkten. Dick van Lecq, managing director DDB Unlimited en VEA-bestuurslid heeft op verzoek van Ster een column over dit thema geschreven....
Het zal je vast niet ontgaan zijn: het medium radio bestaat maar liefst 100 jaar. Na een speciale uitzending van De Wereld Draait Door, een verkiezing van de radiomaker van de eeuw en een speciale luisterlijst met radiohoogtepunten, is de kracht van radio...
In februari 2020 vindt de 25e Ster Gouden Loeki-uitreiking plaats. De mooiste, grappigste en meest ontroerende reclames worden dan weer in het zonnetje gezet. Maar zijn dit soort reclames ook echt effectief?
De kwartaalwinnaars van de Ster Gouden Loeki van het derde kwartaal zijn bekend! Ben, Hans Anders, Hartstichting, Heineken, Jumbo, KPN, het Ministerie van Volksgezondheid, PLUS, het Wereld Natuur Fonds en Ziggo Sport maken kans op de Ster Gouden Loeki...
Dat is dé vraag voor veel marketing- en communicatieprofessionals. Hoe genereer je meer omzet en klanten? Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten aan jouw merk denken als het erom gaat? En hoe behoud je vervolgens die positie? In onze nieuwste whitepaper...
Een enorm bekend olifantje werd 25 jaar geleden geboren. Menig 35+’er weet meteen welke dat is: het Rolo-olifantje! De bekende commercial van Rolo won in 1996 een Ster Gouden Loeki voor hun iconische televisiereclame. Maar Rolo was niet de allereerste...
Na de knallende winst van Duncan Lawrence staat Nederland op scherp. Wij mogen, eindelijk weer, het Songfestival organiseren! Wie gaat het organiseren, wie gaat het presenteren en waar wordt het gehouden? Mondjesmaat komt er informatie vrij over het Songfestivalteam...
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het tweede kwartaal zijn bekend! Antea Group, Blokker, Diabetes Fonds, Jumbo, Lidl, McDonalds, het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Nike, OHRA en PLUS maken kans op de Ster Gouden Loeki 2019.
De Nederlandse media worden niet losgelaten tijdens de zomervakantie. Wat betekent dat voor het totale mediagebruik in de zomer en wat heb jij daaraan als adverteerder?
WK Vrouwenvoetbal 2019: 5,5 miljoen Nederlanders hoe de vrouwen vicewereldkampioen werden. Een kleine terugblik op een fantastisch toernooi.
Persbericht: Omzet Ster groeit met 11% in 1e halfjaar 2019. De omzet van Ster is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op € 97 miljoen. Daarmee zijn de inkomsten 11% hoger ten opzichte van het eerste half jaar van 2018.
Wanneer je als bedrijf online advertenties in zet, dan wil je resultaat. Dat is meer dan een mooie CTR scoren met een pre-roll, banner of displaycampagne. Impact maken bij jouw doelgroep, hoe doe je dit?
Het Eurovisie Songfestival van 2019 bleek een kijkcijferknaller. Tijdens de finale, het reclameblok én de programma's er omheen. Dit blog duikt in de mooie kijkcijfers van de zinderende Songfestivalfinale.
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het eerste kwartaal zijn bekend! Bol.com, Disneyland Paris, Lidl, Ministerie van I&W, Ministerie van VWS, Nationale Vreniging de Zonnebloem, OHRA, PLUS Rijksmuseum en Samsung maken kans op de Ster Gouden Loeki...
NPO 3FM weet de luisteraars te verrassen met nieuwe muziek en goede deejays. 3FM heeft nog steeds een marktaandeel van 5,6% binnen de doelgroep 20-34 (jan-feb 2019). Er zijn meer dan genoeg redenen om naar 3FM te luisteren!
DVJ heeft in opdracht van Ster een publieksonderzoek laten uitvoeren naar het sentiment rond reclame bij de publieke omroep. Dit na aanleiding van recente discussies over dit onderwerp die ontstaan zijn met het oog op de visiebrief die minister Slob binnenkort...
Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic! Door te adverteren rondom kijkcijferkanonnen en live sportverslagen. Op vakanties.nl stel je helemaal zelf je pakketreis samen, zodat je vakantie precies overeenkomt...