Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Hier vind je het laatste nieuws over Ster, inhoudelijke blogs over reclame en onze persberichten.
Op 1 februari 2023 zijn de eerste resultaten van het volledig vernieuwde luisteronderzoek openbaar gemaakt. Het NMO geeft aan dat hiermee een lang gekoesterde wens van alle betrokkenen – adverteerders, mediabureaus en publishers – in vervulling gaat.
NPO Radio 2 was in 2022 voor de vijfde keer achtereenvolgend de best beluisterde radiozender van Nederland. Dat blijkt uit een analyse van de NPO. In de luistercijfers van november en december van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) gaat de zender daarnaast...
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het laatste kwartaal van 2022 zijn bekend! Albert Heijn, Alzheimer Nederland, HEMA, Het Vergeten Kind, Kruidvat, Old Amsterdam, PLUS Supermarkt, Snickers en Staatsloterij maken kans op de Ster Gouden Loeki 2022.
Op 1 januari start het nieuwe Nationaal Luister Onderzoek, als onderdeel van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Vanaf dat moment worden de luistercijfers voor de Nederlandse radiozenders op een nieuwe manier gemeten, wat mogelijkheden biedt voor het...
NPO Radio 2 versterkt het marktleiderschap in 10+ en NPO Radio 4 en 5 hebben de hoogste cijfers in 55+ dit jaar. Dat blijkt uit de luistercijfers van oktober en november die vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
Aandacht is essentieel voor een goede campagne. Maar hoe val je als merk op zodat je naamsbekendheid, boodschapoverdracht en koopgedrag kan stimuleren? Tijdens MarketingLive presenteerde Sheng Song, research consultant bij Ster, 3 c’s die merken helpen...
NPO Radio 2 heeft het marktleiderschap terug in handen. Dat blijkt uit de luistercijfers van september en oktober die vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het derde kwartaal van 2022 zijn bekend! Bol.com, Centraal Beheer Achmea, Dierenbescherming, Fiat, Hello TV, Jumbo, KPN, McDonald's, Samen Dementievriendelijk en Texels maken kans op de Ster Gouden Loeki 2022.
NPO Radio 5 maakt weer een mooie groei door. Dat blijkt uit de luistercijfers van augustus en september die vanmorgen door het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
Alle NPO-zenders blijven stabiel ten opzichte van de vorige luisterperiode. Dat blijkt uit de luistercijfers van juli en augustus, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
Niet eerder maakte Ster haar tv-tarieven voor het volgende jaar zo vroeg bekend als dit jaar. Samen met innovatief onderzoek naar aandacht voor radio- en televisiecommercials en een vooruitblik naar het NPO-aanbod stond dit centraal tijdens Ster Focus:...
Aandacht is essentieel voor een goede campagne, maar hoe zorg je dat je consument geboeid wordt én blijft? In dit nieuwe onderzoek is de aandacht voor tv- en radioreclames onderzocht. Download de whitepaper voor waardevolle inzichten en praktische tips.
NPO Radio 2 neemt in 10+ een stevige tweede plek in en scoort hiermee stabiel ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de luistercijfers van juni en juli, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
Tijdens Ster Focus op donderdag 15 september duikt Victor Mids samen met de NPO en Ster in de wereld van media en aandacht. Waar moet je de aandacht op leggen in 2023? Welke (nieuwe) NPO-programma’s worden echte aandachttrekkers? En welke waardevolle...
In september verhuist Ster van het Laapersveld naar het Media park. Ons nieuwe pand is te vinden op de vierde verdieping van het Mediacentrum aan het Joop van den Endeplein. Een centrale en dynamische plek in het hart van de Nederlandse mediawereld. Wees...
Ster AdMeasure, de commercialtest van Ster, viert zijn vijftienjarig jubileum. De uitgebreide onderzoekstool testte al meer dan 2000 radio- en televisiecommercials, met waardevolle inzichten tot gevolg.
Welk budget heb je nodig voor een tv- en of radiocampagne? Op welke zenders is je campagne het meest effectief? En wat kan een campagne je merk opleveren? Dit zijn vraagstukken waar je als marketeer antwoord op zoekt om te bepalen of het haalbaar en zinvol...
In het eerste halfjaar van 2022 is de omzet van Ster gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Televisie, radio en online zijn in de eerste helft van 2022 samen goed voor 109,5 miljoen euro. Dit is 13% hoger dan in 2021, toen de teller na een halfjaar...
NPO Radio 2 neemt in 10+ een stevige tweede plek in en NPO Radio 5 groeit ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de luistercijfers van mei en juni, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd.
Welke kansen zijn er voor jouw merk in 2023? Welke ontwikkelingen spelen er in de mediawereld en wat voor effecten hebben die op jouw plannen? En welke publiekstrekkers kan je terugverwachten op radio en tv?