NPO Radio 2 staat steevast aan kop. Deze periode met een marktaandeel van 12,7% in 10+.
In maar liefst 13 andere doelgroepen staat NPO Radio 2 ook bovenaan. Met Radio 2 liggen er dus mooie kansen in veel doelgroepen, waaronder 25-67, AB1, 46-67, Business-to-Business, MKB, ZZP’ers en eigenhuisbezitters.
NPO Radio 1 stijgt deze periode met 0,1% naar 8,3% marktaandeel en laat met een stijging van 0,6% een mooie groei zien in 10+ ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
NPO Radio 5 is enorm populair. De zender groeit al maanden op rij. Zo stijgt de zender van een marktaandeel van 5,7% in de vorige meetperiode naar 5,9% in 10+. Dit is zelfs een verschil van 0,9% marktaandeel in vergelijking met dezelfde meetperiode vorig jaar.
NPO Radio 4 blijft stabiel en behoudt hetzelfde marktaandeel van 2,6% ten opzichte van de vorige meetperiode. Verder daalt NPO 3FM licht met 0,1% naar 2,1% in 10+, maar laat de zender in de kerndoelgroep 25-45 een stijging zien van 0,4% ten opzichte van de vorige periode.
Ook de komende maanden zijn er weer volop kansen op NPO Radio. Zo gaat sportzomer nu echt bijna beginnen. Het EK voetbal trapt af op 11 juni en daarna gaan we door met de Tour de France en de Olympische Spelen. Met al deze grootse sportevenementen kun je deze zomer niet om NPO radio 1, dé nieuws- en sportzender, heen. Ook scoren met Oranje en via NPO 1 miljoenen luisteraars bereiken? Bekijk dan onderstaande speciale pakketten.
En er is meer zomernieuws, in de periode mei en juni hebben we een mooie radioactie voor NPO FunX. FunX bereikt wekelijks 28% van de stadsjongeren. In deze twee maanden verdubbel je kosteloos het aantal spots op de jongerenzender. Wil je ook een groot bereik onder jongeren creëren en profiteren van deze actie? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers.
Voor marketeers die hun merk willen laten groeien hebben wij op donderdag 22 april een radiowebinar georganiseerd. Overweeg jij radioreclame en heb je relatief nog weinig kennis over en ervaring met dit medium? Kijk dan ons gratis webinar terug. In een klein uur leer je hoe radioreclame jouw imago, naamsbekendheid en conversie kan versterken en hoe je een effectieve radiocampagne inzet.
Terugkijken webinarEr zijn dus enorme kansen voor jouw merk om tijdens de sportzomer via radio een groot publiek te bereiken. Wil je hier meer over weten of over sparren met een accountmanager? Neem dan gerust contact met ons op.