We lanceren vandaag ons nieuwste whitepaper 'online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes', waarin we tips en inzichten voor de optimale inzet van een online campagne op een rij zetten.
We lanceren vandaag ons nieuwste whitepaper 'online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes', waarin we tips en inzichten voor de optimale inzet van een online campagne op een rij zetten.
Welke mogelijkheden zijn er? Waar begin je bijvoorbeeld als het gaat om je creatie? Waar moet je op letten bij het maken van een banner of online video? En hoe zet je deze vervolgens effectief in? In deze whitepaper duiken we in de antwoorden op die vragen én laten we zien hoe je in de huidige wereld verantwoord online campagne voert, zonder cookies.
Als het gaat om het creëren van online campagne-uitingen zijn er zowel voor online video's als banners diverse tips en aandachtspunten te benoemen. Met onder andere het tonen en/of benoemen van je merk en logo trek je de aandacht van de doelgroep. Sterke creaties maken effectieve campagnes, en daarmee een grotere kans om je doelstelling(en) te behalen.
Bij de inzet van je campagne is het onder meer belangrijk om te letten op de content waaromheen jouw online video of banner te zien is. Voor een succesvolle campagne is het daarnaast van belang om de consument niet te irriteren, maar wél de aandacht naar je reclame te trekken. Niet alleen de positie van je reclame-uiting is daarbij erg belangrijk – het is ook aan te raden een platform te kiezen waarbij het voor de consument duidelijk is wanneer en hoeveel reclame er komt. Dit zorgt namelijk voor een hogere bereidwilligheid om deze te bekijken.
In de whitepaper delen we nog veel meer lessen en tips!
Via ster.nl/onderzoek kun je kosteloos de whitepaper 'Online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes' aanvragen. Heb je na het lezen van dit artikel of de whitepaper nog vragen, of wil je meer weten over onze onderzoeken of inkoopmogelijkheden? Als Ster denken wij dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. We zetten onze kennis graag voor je in en gaan samen op zoek naar de mooiste kansen! Neem vooral vrijblijvend contact met ons op.
Sinds 2021 is de online video reclameruimte op de publieke omroep exclusief beschikbaar voor partijen van algemeen nut, oftewel: niet-commerciële partijen met een niet commerciële boodschap. Zij kunnen niet alleen profiteren van het brede bereik van de radio- en televisiekanalen van de publieke omroep maar ook van de vele apps en websites. Wil je weten of je in aanmerking komt voor deze inkoopoptie? Bekijk meer informatie op ster.nl/algemeennut, lees de brochure of neem contact op met een van onze accountmanagers. Display-advertenties zijn ook voor commerciële partijen beschikbaar.