Door korte en lange versies van commercials met elkaar te vergelijken, konden we de voor- en nadelen van korte én lange spots op een rij zetten. Onze belangrijkste bevindingen hebben we overzichtelijk samengevat.
Vraag de samenvatting hier aan
Wat is de ideale lengte van je commercial om je beoogde merkdoelstellingen te behalen? Dat is de vraag de we in ons onderzoek 'Kies je voor een korte of lange commercial?' beantwoorden.
Door korte en lange versies van commercials met elkaar te vergelijken, konden we de voor- en nadelen van korte én lange spots op een rij zetten. Onze belangrijkste bevindingen hebben we overzichtelijk samengevat.
Vraag de samenvatting hier aan
Het onderzoek toont aan dat je het liefst natuurlijk de naamsbekendheid, de merkvoorkeur én het gedrag wilt beïnvloeden door middel van een Ster Gouden Loeki-waardige commercial. Voor zo’n commercial met een mooie verhaallijn heb je al gauw 40 seconden nodig. Als je slim met je budget om wilt gaan, is het goed om naast zo’n langere spot ook een verkorte versie van de spot uit te zenden. Op die manier druk je de kosten voor media-inkoop.
‘Deze bevindingen zijn voor ons superinteressant’, reageert Decathlon. ‘Het is goed om te weten dat we met een kortere commercial de naamsbekendheid en het gedrag net zo goed kunnen beïnvloeden. Afhankelijk van de doelstellingen die we hebben, zullen we voor de volgende creaties de lengte bepalen. Ook zullen we scherp zijn op het gebruik van de extra secondes, zodat we ons budget optimaal kunnen benutten. Heel fijn dat Ster dit voor ons heeft onderzocht en we zullen hierover ook in de toekomst advies inwinnen bij Ster.'
Vul het aanmeldformulier in om ons onderzoek Kies je voor een korte of lange commercial? te downloaden. We sturen je de samenvatting direct per e-mail toe.